Saturday 1 September 2012

Beauty space ~ Espace beaute

Hia lovelies!

How is your weekend going? Mine is one of relaxation i've just posed my magazine reading to do this post on beauty! You know your girl is not high on make up right?!?! Indeed on a daily basis i go bare faced and at most i have a bit of gloss going on. Now my make up free face is the result of me being lazy because lets face it i would need an extra 20 minutes in the morning that i am too happy to use otherwise even snoozing my alarm by some more! The other reason i don't wear make up is that i'm not good with the art there you have it i cant handle an eye liner and i don't feel like trying hard...Anyhoo you must be thinking so what's a woman with no makeup experience doing branching in that direction? Well not long ago i had a bad allergy on my face thank God it's now over but it left me dark spots for a while and made me feel self conscious. I then decided to go to the MAC counter during my lunch break and came home with these goodies that i swore by untill my face recovered its blemish free self. My fave of all has to be the concealer i literally dabbed this on the affected area and did not really need to add anything else and its miniaturized pocket size means i can carry it all the time and reapply if need be. I am all for the natural look but on the rare occasion i applied the foundation i used the powder after to set it and it just gave such an even look! Now i know make up free girls are very few and far between but i just thought i would share should any of you need just that little bit of coverage...

Coucou les beautes!

Comment se passe votre weekend? Le mien est relax j'ai juste mis une pause a ma lecture de magazines pour faire ce poste sur la beaute! Vous savez que je ne suis vraiment pas maquillage n'est ce pas?!? En effet au quotidien ma face est nature et tout au plus j'ai un peu de gloss a levre. Le naturel dans mon cas releve de la flemmardise parceque soyons honete il me faudrait un extra 20 minutes le matin que j'utilise a meilleur escient parfois retardant le reveil! L'autre raison pour laquelle je ne mets pas de makeup est tout simplement que ce n'est pas mon fort voila c'est dit je ne peux pas tenir un crayon khol et je n'ai pas l'intention d'essayer plus que ca...Bref vous vous demandez donc qu'est une femme sans experience de maquillage fait a en parler? Beh il n'y a pas longtemps j'ai eu une allergie heureusement que c'est passe mais ca m'a laisse des taches pendant un moment qui me mettaient mal a l'aise. Je suis donc allee au comptoir de MAC lors de ma pause et suis rentree avec ces articles qui m'ont bien epaule jusqu'a ce que ma face retrouve son teint depourvu de tache. Mon favori c'est le cache cerne que j'appliquais sur les parties affectees a l'aide de mon doigt sans avoir besoin de rajouter autre chose, sa taille miniaturisee est parfaite et je l'ai toujour sur moi et le remets a volonte. Je suis pour l'aspect naturel mais les rares fois que j'ai utilise le fond de teint j'ai egalement mis un peu de poudre au dessus et ca donne un effet vraiment homogene! Bon je sais que celles qui comme moi ne sont pas trop maquillage il n y en a pas beaucoup mais j'ai pense partager si vous avez besoin d'un minimum de couverture...
 concealer NC50 ~ cache-cernes NC50 (SPF 35)


 Foundation NC50 (SPF 15) + brush 130 ~ Fond de teint NC50 (SPF 15) + brosse 130


pressed powder NC55 + brush 129 ~ poudre pressee NC55 + brosse 129


Follow Clean-Cut-Goût-Chic

No comments:

Post a Comment

Thanks for taking the time to comment, your participation is a great motivation source.
Merci de prendre le temps de commenter, votre participation est une grande source de motivation.